Uvod
Pomoću ovoga apleta moći ćete ponoviti osnovne činjenice o jednolikom gibanju po pravcu.
Upravljanje animacijom
Kako upravljati animacijom?
- Za pokretanje kliknite na dugme >
- Za zaustavljanje kliknite na dugme ||
- Za povratak automobila u početni položaj kliknite na dugme |<
Upute za rad
Pročitajte kratke upute kako biste naučili služiti se animacijom:
- Ukoliko želite uključiti prikaz \(x,t\) grafa, kliknite na potvrdi okvir \(x,t\).
- Ukoliko želite uključiti prikaz \(v,t\) grafa, kliknite na potvrdi okvir \(x,t\) graf..
- Vrijeme proteklo od početka gibanja automobila označeno je crvenom bojom, odmah iza dugmadi za kontrolu animacije.
- Početni položaj automobila možete mijenjati pomicanjem klizača x0.
- Brzinu automobila možete mijenjati pomicanjem klizača v0.
- Ako kliknite na dugme \(v\) iz \(x,t\), možete vidjeti postupak kako je pomoću \(v,t\) grafa moguće odrediti brzinu gibanja automobila. Brzina je jednaka nagibu pravca u \(x,t\) grafu. Pomicanjem točaka na osi \(t\) možete mijenjati vremenski interval za koji određujete brzinu. Što primjećujete?
- Ako kliknite na dugme \(s\) iz \(v,t\), možete vidjeti postupak kako pomoću \(v,t\) grafa odrediti put kojega je prešao automobil. Put je jednak površini ispod \(v,t\) grafa. Pomicanjem točaka na osi \(t\) možete mijenjati vremenski interval za koji određujete prijeđeni put.
Zadaci:
Napomena:
Novije sadržaje i više zadataka možete pronaći na e-sferi Školske knjige na poveznici:
Jednoliko pravocrtno gibanje