Aplet prikazuje gibanje gibanje sanduka kojega gura čovjek.
Za pokretanje kliknite na dugme > u apletu.
Za zaustavljanje kliknite na dugme ||
Za povratak automobila u početni položaj kliknite na dugme |<
Kliknite na dugme >> , da biste dobili uputu što treba napraviti. Nakon što ste napravili
ono što se od vas zahtijeva, ponovo kliknite na isto dugme, i tako do kraja. Ako postupak želite ponoviti, kliknite na ikonu Osvježi u gornjem desnom kutu grafičkog prozora
a zatim na dugme |<< .
Pomičite klizač i primijetite kako se mijenja vrijednost mase. Pomoću klizača postavite masu na početnu vrijednost m = 10 kg.
Kliknite na dugme Naprijed.
Pokrenite animaciju i pustite ju da se izvrši do kraja. Kliknite na dugme Naprijed.
Kliknite na potvrdni okvir akceleracija i odredite njezinu vrijednost kao nagib pravca. Kliknite na dugme Naprijed.
U ćeliju A1 upišite vrijednost (samo broj, bez jedinice), a u B1 izračunatu akceleraciju, također bez jedinice. Napomena: Nakon što unesete podatak u neko polje tablice,
prijeđite u drugo polje pomoću strijelica na tipkovnici. Kliknite na dugme Naprijed.
Vratite animaciju na početak, postavite masu na sljedeću vrijednost, opet pokrenite animaciju, odredite akceleraciju i
podatke upišite u sljedeći redak tablice. Ove korake ponavljajte za sve vrijednosti mase. Na kraju tablica treba imati deset redaka. Kliknite na dugme Naprijed.
Vratite animaciju na poćetak. Kliknite na potvrdni okvir točke, a zatim na dugme Pokaži točke. Dobili ste grafički
prikaz podataka iz tablice, koji odgovara ovisnosti akceleracije o masi. Kliknite na dugme Naprijed.
Kliknite na dugme Prilagodba. Dobili ste grafički prikaz ovisnosti akceleracije o masi. Točke možete sakriti ako kliknete na potvrdni okvir
točke. Kliknite na dugme Naprijed.
Iz grafa zaključujemo da je a = konst·1/m. Zaključak: Ako na tijela različitih masa djelujemo
stalnom silom, akceleracija tijela obrnuto je proporcionalna je masi: a ~ 1/m.